مطالعات ارتقای ۴۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان اصفهان آغاز شد

به گزارش ایرنا ،روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از علیرضا قاری قرآن افزود: بیش از یک‌هزار و ۷۶۰ کیلومتر دیگر از مسیرهای استانی نیاز به ارتقا دارد که براساس ضریب ترافیکی ۴۶۰ کیلومتر از محورهای سطح استان اصفهان به عنوان اولویت اول برای ارتقا شناسایی شده و فرآیند مطالعات آنها آغاز شده است.

به گفته وی، یکهزار و ۲۸ کیلومتر از این راه‌ها در اولویت دوم و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت سوم قرار دارد که در سال‌های آینده باید به آنها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: با اقدامات به عمل آمده در زمان حاضر معادل ۸۵ درصد محورهای مواصلاتی بین استانی اصفهان به صورت چهار خطه به اتمام رسیده و مسیرهای باقیمانده نیز در دستور کار است ‌که در حال احداث و یا در شرف برگزاری مناقصه هستند، همچنین بخش عمده‌ای از محورهای اصلی بین شهرستانی نیز انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در راه‌های این استان شناسایی شده است، گفت: ۱۷۱ کیلومتر راه در قالب ۲۷ قرارداد راه‌سازی در سطح استان اصفهان با هدف حذف نقاط پرحادثه و توسعه راه ها، در حال احداث است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های به عمل آمده در سال جاری برای ساخت و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان اصفهان ، اضافه کرد: این اداره کل در صورت تأمین منابع مالی، ظرفیت احداث سالانه، ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سطح استان اصفهان را دارد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حوزه مهندسی و ساخت وظیفه احداث باند دوم جاده‌ها را بر عهده دارد که به صورت بزرگراهی ارتقا می‌یابند؛ همچنین نظارت بر ساختمان‌های دولتی و مطالعه و طرح محورهایی که قرار است از ۲ خط به چهار خط ارتقا یابند را در دستور کار قرار داده است.

استان اصفهان با ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت با ۹ استان کشور همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود، همچنین بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از این استان می گذرد، از این رو ساخت و ارتقای راه‌های استان اصفهان در اولویت قرار دارد.