۸۸ درصد راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه آسفالت است

«فریبرز کرمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وجود بیش از هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی در استان کرمانشاه، افزود: بخش عمده راه‌های استان فرعی و مربوط به راه‌های روستایی است.

️وی طول راه‌های روستایی استان کرمانشاه را در مجموع پنج هزار و ۶۳۴ کیلومتر اعلام کرد که شامل راه‌های فرعی درجه یک، دو و سه است. ️

کرمی درباره وضعیت شهرستان‌های استان از نظر بهره‌مندی از راه‌های روستایی آسفالته نیز عنوان کرد: شهرستان قصرشیرین بهترین و ثلاث باباجانی نیز بدترین وضعیت برخورداری از راه روستایی آسفالته را دارند.

به گفته این مسئول، وضعیت آسفالت راه‌های روستایی به میزان زیادی به سخت گذر بودن و شرایط دسترسی به این راه‌ها بستگی دارد و چون اکثر راه‌های روستایی ثلاث باباجانی سخت گذر هستند، شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در این شهرستان از سایر شهرستان‌ها پایین‌تر است. ️

وی سپس اشاره‌ای به عملکرد حوزه راه روستایی این اداره کل از ابتدای امسال تاکنون داشت و افزود: در این مدت، ۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است. ️

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از افزایش اجرای راه روستایی آسفالته نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز خبر داد و تأکید کرد: سال گذشته، ۷۲.۶ کیلومتر راه روستایی آسفالت با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کرمی، عمده راه‌های اجرا شده امسال را نیز مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، صحنه و هرسین دانست. ️

وی درباره اعتبارات در نظر گرفته شده برای راه‌های روستایی استان کرمانشاه در سال جاری نیز اظهار کرد: بر اساس قانون؛ اعتبارات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، استانی بوده و باید از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران مصوب شود که میزان اعتبار مصوب برای راه‌های روستایی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه همچنین با اعلام اینکه قیر مورد نیاز برای آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین خواهد شد، ️اضافه کرد: هم اکنون نیز عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، دارای اعتبار مصوب در قالب ۱۸ قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجراست.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.