شهردار: آسفالت ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر شهرکرد در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین واحدیان شامگاه سه‌شنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به تقسیم شهرکرد به چهار ناحیه، در هر ناحیه از شهر ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی معابر تا نیمه مردادماه سال‌جاری انجام می‌‎شود.

وی با اشاره به اختصاص سه هزار تن قیر رایگان برای شهرداری شهرکرد افزود: از این سهمیه تاکنون 2 هزار و ۳۰۰ تن تخصیص یافته است و بقیه هم به‌زودی جذب می‌شود.

واحدیان تصریح کرد: برای نخستین بار ۱۰ میلیارد ریال از محل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به شهرداری شهرکرد تخصیص داده و به حساب این شهرداری واریز شد.

وی یادآور شد: شهرداری شهرکرد یک فقره وام ۶۰ میلیارد ریالی برای احداث سوله بلوک‌زنی از محل اعتبارات مراکز دولتی دریافت کرده است.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: این شهرداری ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند دریافت می‌کند.

وی گفت: همچنین برای خرید دستگاه پرس و جمع‌آوری زباله ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات دریافت شده است.

واحدیان به پیگیری برای خرید ۱۰ دستگاه ون مختص سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اشاره و تاکید کرد: هر کدام از این خودروها ۱۵ میلیارد ریال ارزش دارد که با پیگیری‌های انجام شده، شهرداری بابت سهم خود به‌ازای دریافت هر دستگاه ون تنها یک‌سوم قیمت برای چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اپرداخت می‌کند.

وی افزود: با افزایش این تعداد ون به ناوگان سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد زمینه ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان برای تامین سرویس مدارس دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

عملکرد شهرداری شهرکرد مطلوب است

رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: شهرداری در حوزه عمرانی، جذب اعتبارات و فعالیت‌های مدیریت شهری عملکرد مطلوبی دارد.

مصطفی حیدری تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری برای تسهیل امور به‌منظور ارتقای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان مرکز استان آمادگی همکاری با تمامی مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و سازمان‌های وابسته به شهرداری را دارند.

وی یادآور شد: همچنین اعضای شورای اسلامی شهرکرد به‌منظور تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن آماده همکاری با مجموعه راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هستند.

جایگزینی سنگ‌ریزه و شن‌های رنگی در فضای سبز شهرکرد مناسب نیست

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حذف فضای سبز و جایگزینی سنگ‌ریزه و شن‌های رنگی در سطح فضاهای سبز شهرکرد مناسب مرکز استان و در شأن شهروندان نیست.

ماشاءالله ایزدی به ارتفاع بالای شهرکرد و نیاز این شهر به فضای سبز کافی اشاره و تاکید کرد: در این راستا با بهره‌گیری از توان کارشناسان خبره و استفاده از روش‌های نوین صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب نسبت به توسعه فضای سبز در مرکز استان اقدام شود.

وی با اشاره به لزوم سم‌پاشی و هَرَس به‌موقع درختان فضای سبز شهرکرد اظهار داشت: حفظ فضای سبز کنونی، استفاده از پساب برای توسعه فضای سبز و تلاش به‌منظور ارتقای روحیه نشاط و شادابی شهروندان به‌طور جدی در دستور کار شهرداری به‌ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گیرد.

ایزدی تصریح کرد: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های اجرایی متولی و شرکت‌های خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری نسبت به تحقق این مهم با مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد همکاری کنند.

اداره‌کل راه و شهرسازی ۳۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع زمین به شهرداری بدهکار است

رییس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری باید ۳۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع زمین بابت مطالبات شهرداری در آماده‌سازی میرآباد به شهرداری مرکز استان واگذار می‌کرد که هنوز محقق نشده است.

فاطمه بیگی تاکید کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین روند واگذاری سریع‌تر ۱۰ درصد سهم شهرداری شهرکرد از محل فروش زمین‌های دولتی را تسریع کند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهرکرد به‌منظور تسریع در روند توسعه مرکز استان و ارتقای رفاه شهروندان آمادگی همکاری با تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی استان را دارند.

هزینه پروانه‌های ساختمانی سه هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد پرداخت شد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد آغاز شده و هزینه پروانه‌های ساختمانی آن‌ها در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

حسین‌علی مقصودی به نام‌نویسی ۳۸ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد اشاره و تاکید کرد: از این تعداد تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط بوده که هر کدام از این افراد ۴۰۰ میلیون ریال واریز وجه کرده‌اند.

وی افزود: به‌زودی چهار هزار پروانه ساختمانی دیگر برای ادامه روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد دریافت و ساخت‌وساز این واحدهای مسکونی آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.