بیش از ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی کاشان رفع تصرف شد

محمدمهدی شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۶ هکتار تعرض به اراضی ملی داشتیم که برای آن‌ها ۱۰ فقره پرونده قضایی تشکیل شده و در جریان رفع تعرض است.

وی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی کاشان به صورت مستمر در صبح و عصر گشت‌زنی دارند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان بیان کرد: با توجه به گستردگی منطقه کاشان و پراکندگی روستاها و بخش‌های آن در زمینه مقابله با تخلفات، نیازمند همکاری مردم نیز هستیم.

شریفی گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف یا ساخت و سازهای غیرقانونی، چرای بی‌رویه دام یا حریق در عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ، توسط کد امداد ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

وی از اتمام بخش اعظم طرح کاداستر (حدنگاری) در اراضی ملی کاشان خبر داد و افزود: تاکنون این طرح در ۳۱۰ هزار هکتار اراضی ملی کاشان انجام شده و کمتر از ۳۰ هزار هکتار باقی مانده اراضی ملی شهرستان در حال حدنگاری است.

وی با اشاره به مشکلات و درخواست‌های یگان حفاظت کاشان گفت: با توجه به مساحت حدود ۳۴۰ هزار هکتاری کاشان براساس استاندارد جهانی مرتع هر ۳۰ هزار هکتار یک نیروی حفاظتی نیاز است که با توجه به اینکه بیشتر مساحت تحت پوشش عملیات گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان ، مرتعی بوده، ۱۰ نیروی حفاظتی نیاز داریم.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان بیان کرد: کمبود اعتبار در پروژه‌های یگان حفاظت، فرسوده بودن خودرو ها، نداشتن تجهیزات دفاع شخصی، کمبود جی پی اس و دوربین، وسیله نقلیه و نیرو از دیگر مشکلات یگان حفاظت کاشان است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.