هزار و ۲۰۰ روستای کشور به همت بسیج سازندگی آبرسانی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد زهرایی روز یکشنبه در حاشیه یادواره ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی که در شهرستان نهبندان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: امسال ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی را در دستور کار داریم که از جمله این پروژه‌ها آب شرب روستایی است و برای بیش از هفت هزار روستا انعقاد قرارداد شده است.

وی گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور به پایان رسید که محصول کار مشترک بین دستگاه‌های اجرایی، حمایت مجلس شورای اسلامی، دولت، نهادهای مردم‌پایه و گروه‌های جهادی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: پروژه‌های آبرسانی جدید نیز با عنوان از آبخیز تا جالیز به ویژه برای استان‌های خشک و شرقی کشور اجرا می‌شود که امیدواریم تامین آب شرب روستایی، طرح از آبخیز تا جالیز و آسفالت بین مزارع از محل قیر تهاتری مجلس بتواند ضمن رفع محرومیت، رضایتمندی مردم را افزایش دهد و وارد مرحله توسعه روستاها، ماندگاری مردم در روستا و مهاجرت معکوس شویم.

وی گفت: ساخت مسکن محرومان از دیگر رویکردهای بسیج سازندگی است که در این راستا برای مددجویان کمیته امداد بیش از ۱۱ هزار مسکن محرومان احداث شده و امسال نیز همین تعداد در برنامه است.

زهرایی همچنین با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدای جهادی استانی و یادواره ملی جهادگران آسمانی از برنامه‌های امسال است افزود: یادواره ملی شهدای جهادگر آسمانی ۱۰ مرداد در شیراز برگزار خواهد شد که مقدمه‌ای برای کنگره ملی شهدای جهاد و خدمت در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی گفت: در این مدت محتوا، مطالب مکتوب و مستندات آماده می‌شود تا به سطح مورد نظر برسد و کنگره ملی شهدای جهاد و خدمت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای ذیربط برگزار می‌شود.

یادواره ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی به نام‌های پژمان هاشمی، حبیب فرزانه، علیرضا پروانه، رحمت الله شیرین، محمد خراسانی و محمدرضا سبزه بین امروز با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در نهبندان برگزار شد.