نکات نصب ایزوگام

نکات نصب ایزوگام را بدانید

نصب ایزوگام و نکات مرتبط به آن

شاید در یک نگاه تصور کنید که نصب ایزوگام کاری بسیار آسان است و بتوان با یک کپسول و حرارت آن را اجرا کرد. با این توضیحات امکان این که خودتان دست به کار شوید و شروع به ایزوگام کاری کنید بسیار است. اما باید گفت که این کار به این سادگی نمی باشد و اگر تجربه کافی برای انجام این کار ندارید بهتر است انجام و اجرای نصب ایزوگام را به یک نصاب ماهر بسپارید. اما اگر از تصمیم خود منصرف نشده اید باید قبل از نصب ایزوگام به نکات آن توجه داشته باشید. در این مقاله به نکات نصب ایزوگام می پردازیم. با دانستن این نکات نتیجه کارعالی خواهد شد.

مهم ترین نکته قبل از نصب ایزوگام با کیفیت است

باید در هنگام تهیه ایزوگام به جنس آن دقت داشته باشید. جنس ایزوگام بسیار اهمیت دارد زیرا با استفاده از یک ایزوگام مرغوب و با کیفیت دوام و عمر ایزوگام اجرا شده افزایش پیدا می کند. در نتیجه برای بهتر شدن کار خود به این نکته حتما توجه کنید. باید گفت که عمر مفید ایزوگام 10 سال است و باید هر 10 سال اقدام به تعویض آن کنید. بنابراین اگر حساسیت لازم برای انجام ایزوگام نداشته باشید قبل از 10 سال دچار دردسر شده و نیاز به اجرای مجدد ایزوگام پیدا خواهید کرد.

در نتجه انتخاب یک ایزوگام با کیفیت بسیار اهمیت دارد. شما اگر بهترین نصاب ایزوگام هم باشید اگر جنس آن ایزوگام بی کیفیت باشد باید هر لحظه منتظر به وجود آمدن ایراد و تعمیر آن باشید. اگر اطلاعاتی در زمینه ازوگام خوب ندارید بهتر است چند دقیقه وقت گذاشته و با جمع آوری اطلاعاتی کامل سپس اقدام کنید.

سطح مناسب برای ایزوگام کاری

یکی از مراحل مهم ایزوگام کاری، زیرسازی آن است . به طور مثل اگر سطحی که می خواهید ایزوگام کاری کنید سطح آهنی می باشد در آهن انقباض و انبساط هایی رخ می دهد که موجب کنده شدن ایزوگام می شود. یا نصب ایزوگام بر روی چوب پیشنهاد نمی گردد. زیرا جنس چوب به طوری می باشد که چسبندگی لازم بین جسم و لایه محافظ را دارا نمی باشد. هم چنین چوب امکان خوردگی و باد کردن دارد. در نتیجه ایزوگام روی آن خراب و کنده می شود.

هم چنین باید گغت اگر قصد دارید که بر روی ایزوگام قبلی ایزوگام نصب کنید برای این که نتیجه کارتان با دوام و با کیفیت شود بهتر است فویل و لایه روی ایزوگام قبلی را کامل جدا کنید و یا آن را زخمی کنید.

نصب ایزوگام بر روی سطوحی مثل کاشی و سرامیک درست نمی باشد. در بعضی موارد دیده می شود که در سرویس های بهداشتی ایزوگام را بر روی کاشی و سرامیک می چسبانند. اما در این موقع بهتر است از قیرگونی به جای ایزوگام استفاده کنند. اما آجر و گچ هایی که به صورت زخمی شده باشند گزینه ی مناسبی برای نصب ایزوگام به شمار می آیند.

آموزش زیرسازی برای نصب ایزوگام

قبل از اجرای ایزوگام سطوح باید به طور کامل تمیز شده باشند و هرگونه گرد و غبار بر روی آن را پاک کنید. اگر تصمیم بر عایق کاری پشت بام را دارید باید تمام اشیا حتی کولر را جمع نموده تا بدون هیچ م و مزاحمتی تمام سطح را ایزوگام کنید و وسیله ای جلوی دست و پایتان نباشد تا به خوبی عمل ایزوگام کاری را انجام دهید.

هم چنین لازم است چند سانت از ایزوگام را روی هم بچسبانید تا لایه های یزوگام به هم بچسبند و آب نتواند به داخل آن نفوذ کند یا به اصطلاح نم ندهد.

نحوه نصب ایزوگام روی ناودان و لوله های هواکش و بخاری

ناودان ها

در جاهای مثل پشت بام ها تنها راه خروج آب ناودان ها می باشد. به همین دلیل یکی از عوامل مهم شیب بندی پشت بام می باشد. زیرسازی پشت بام باید به شکلی باشد که آب بر روی پشت بام جمع نگردد و آب بتواند به سمت ناودان ها راهی شود. مثلا در زمانی که باران می باردپشت بام شیب مناسبی نداشته باشد آب در پشت بام جمع شده و در نهایت ایزوگام خراب می شود.

بنابراین عایق ها را باید موازی با جهت شیب پشت بام نصب نمود و حتی ایزوگم را باید تا روی ناودان کشید و با حرارت چسباند تا اطمینان حاصل کنید که آب کاملا به ناودان خواهد رسید.

لوله های بخاری و هواکش

لوله های بخاری را هرگز در وسط ایزوگام نباید قرار داد. بعد از اینکه لوله های بخاری و ایزوگام را در کنار عایق حرارتی قرار دادید نیازی نیست که جای لوله را دربیاورید. عایق حرارتی را به صورت یک ضربدر برش داده و هر چه که بیشتر بود را روی لوله بچسبانید و لازم است چند سانتی متر از لوله را با قیر عمل زیرسازی انجام دهید تا از نفوذ آب جلوگیری شود.

تاثیر دمای هوا در هنگام نصب ایزوگام

لازم است بدانید ایزوگام کاری خود را بهتر است در روزهای گرم و خشک انجام دهید زیرا ایزوگام در هوایی که سرد ست چسبندگی مناسب و مطلوبی نخواهد داشت. هم چنین وجود رطوبت در ایزوگام باعث خرابی آن می شود. در نتیجه در روزهای بارانی و برفی اقدام به ایزوگام کاری نکنید.

هم چنین علاوه بر رعایت این نکات و انجام یک نصب خوب برای این که عمر مفید بیشتری در ایزوگام داشته باشید باید نکاتی را رعایت کنید تا با انجام آن ها عمر مفید ایزوگام را دوبرابر کنید.